Peoria & Clinton

20 augustus 2016 - Clinton, Verenigde Staten

Op weg naar Clinton (Iowa). Na een lang zal ze leven gezongen door Ron & de kids, spontaan de Engelse happy birthday  door Jack & in-de-wei-staat-een-koe door Norah, stappen we na het ontbijt in de auto.

Vanuit Springfield 3 uurtjes rijden. Ongeveer halverwege stoppen we in Peoria.

Hier staat het visitorscenter van Caterpillar. Eerst een kort filmpje over het bedrijf. De filmruimte bevindt zich daadwerkelijk in laadbak  van de grootste truck van Caterpillar en wanneer in het filmpje de trucks rijden, beweegt je stoel mee.

Daarna rondlopen in een grote ruimte met veel machines waar je in en op mag, je op een computersimulatie zelf een graafmachine kunt bedienen en nog veel meer kunt zien en doen. Plezier voor klein & groot dus! De eerste regenbui die we meemaken valt precies op het moment dat we het visitorscenter binnenlopen dus helemaal goed getimed.

Gaaf om dit gezien te hebben, niet te geloven hoe groot deze machines zijn en heerlijk Amerikaans om te zien hoe trots iedereen is op het bedrijf, heerlijk!

Vervolgens door naar Clinton, Iowa. Het laatste stuk rijden we langs de Mississippi. Indrukwekkend hoe groot deze is.

Clinton zelf is een redelijk klein stadje. We halen Chinees en lopen en stuk langs de Mississippi. Daarna rijden we door naar het Eagle Point State Parc. Een mooi gelegen bosrijk park met speeltuin dus allemaal blij!

De volgende ochtend vertrekken we op tijd rinchting  Madison, Wisconsin. Het is een stukje rijden en het hotel in Clinton vonden we niet het beste dus gaan graag verder op pad

1. Maartje:
    NICE !!
    Fijn om te lezen dat jullie zo genieten !
    Wij gaan ons hier voorbereiden op de hittegolf die ons landje gaat treffen
    Kijk uit naar jullie volgende verhaal
    Geniet ervan en heel veel lieve groetjes van ons allemaal
  2. Joep en antoinet:
    22 augustus 2016
    Wat leuk om zo op de hoogte te worden gehouden van jullie doen en laten in Amerika.
    Sanne nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Thuis doen we het 'live' nog wel over. En wat een mooie foto's. En denk eraan "GENIET NOOIT MET MATE!" (volgens Loesje).
    Hartelijke groet en knuffels voor jullie allemaal
  3. Ine Hoex:
    22 augustus 2016
    Sanne nog van Harte Gefeliciteerd we hopen dat je een fijne verjaardag heb gehad.
    Wat leuk dat ik jullie ook kan volgen. Nog heel veel plezier en geniet.