Chicago vrijdag & zaterdag

27 augustus 2016 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Vrijdag beginnen we na een luxe ontbijtje eerst een rondje met de El (verhoogde metro). Vanuit hier heb je goed uitzicht over de straten. Vanuit de metro lopen we het Millennium Park in: fonteinen, plek om te spelen met water bij de splashie crown fountain, de Bean en verder een heel mooi en schoon park.

Even naar het hotel voor een uurtje zwembad en daarna een burger en chicago style hotdog van de Shakeshack die we in het park opeten. We ontdekken een supergave speeltuin in het Maggy Delaney Park (!) en zien de Buckingham fountain nu ook in het donker met muziek en licht.
Daarna naar het hotel, biertje met een filmpje (ook hier draaien ze helaas dezelfde slechte films op TV dus we vallen snel in slaap ).

De volgende ochtend weer opstarten met een goed ontbijt en daarna gaan we naar Soldier Field, home of the Chicago Bears (American football).
We kopen kaartjes voor de deur (scheelt toch de helft ) en lopen dit gigantische stadion binnen. Eerst start de indrukwekkende introductie van het team met muziek en vuurwerk. Daarna komt de Amerikaanse vlag het veld op, mogen we gaan staan en wordt het Amerikaanse volkslied gezongen.
De entourage erom heen is indrukwekkender dan het spel van de Chicago Bears en na halftime houden we het dan ook voor gezien en gaan naar het hotel voor een duik in het zwembad want we zijn goed opgewarmd in het stadion. Weer een gave Amerikaanse sportervaring rijker!

Na een duik in het zwembad en effe chillen op de hotelkamer gaan we de stad in om te eten. We eten bij Pizano's de typische deep dish pizza (die heerlijk is) en lopen via het lake front trail (rivier die door de stad loopt) langs allerlei mooie gebouwen, leuke terrasjes en activiteiten aan het water. Uiteindelijk komen we weer uit bij het Maggie Delaney Park aka beste speelplek die we tot nu toe zijn tegengekomen. Norah & Jack leven zich uit (ondanks de warmte ) en daarna lopen we via het millenniumpark, waar een dansvoorstelling plaatsvindt, door naar de splashie crown fountain, waar we nog effe de voetjes kunnen koelen na de lange wandeling. Tijd om terug te lopen naar het hotel.

We hadden nog even het vuurwerk willen kijken op de Navypier, die elke zaterdag plaatsvindt, maar vonden 22.15 uur net te laat. Blijkt dat we dit gewoon vanuit ons kamertje in het hotel kunnen zien . Wederom blijkt dat we op een fijn plekje logeren in deze tot nu toe erg toffe stad!