Chicago zondag, maandag & dinsdag

30 augustus 2016 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Zondag staan we relaxed op om deze hete dag richting Lincoln Park te gaan met de metro. In dit park ligt de Lincoln Park Zoo en die gaan we dan ook een bezoekje brengen. We bezoeken de Big four wat betreft Norah & Jack: leeuw, zebra, giraffe en nijlpaard (Madagaskar ).
Na de zoo gaan we lunchen en lopen we terug naar het hotel. Na deze lange wandeling en warme dag tijd voor de dagelijkse plons in het zwembad.

Maandag gaan we na het ontbijt vroeg op pad om het John Hancock Center in te gaan. Hier gaan we 94 verdiepingen omhoog om het uitzicht te bewonderen. Altijd mooi om een stad van zo hoog te bewonderen en stukken stad te herkennen waar je al bent geweest.
Na een uurtje rond gewandeld te hebben gaan we weer naar beneden. We zijn in de buurt van het shopping gedeelte van Chicago, the Magnificent Mile en de Water tower place. Alle winkels die je maar kunt bedenken en niet te vergeten de Legostore en de Disneystore!
Na weer een dag flink te hebben gelopen & geshopt, halen we eten en eten lekker op de hotelkamer. Na een retourtje zwembad weer het bed in. Lekker slapen voor de laatste volle dag in Chicago.

Dinsdag lopen we naar de Willis tower, via the money museum.
Een klein museum over de geschiedenis van de dollar en de bank in de USA. Je kunt je eigen biljet maken, op de foto met 1 miljoen dollar, geld meenemen dat door de schredder is gegaan. Erg leuk om even binnen te lopen!
Vervolgens lopen we nog 2 blocks om de watertaxi te pakken naar Navypier.
Mooi om de stad te doorkruisen op een (privé)boot.
Bij de Navypier aangekomen lopen we eerst een rondje. De attracties zijn belachelijk duur maar gelukkig zijn we hier naar toe gekomen om naar het Childeren's museum toe te gaan.
Wat een leuke plek voor de kids: spelen met water, klimmen in torens, spelen in een carwash, winkel of huisje, een tafel bouwen, een dinosaurus uitgraven, in een brandweerpak brandje blussen en nog veel meer leuks! Wat geweldig gemaakt dit museum, echt een aanrader als je met kids in Chicago bent.

Terug gekomen bij het hotel nog een keertje in de irish pub uit eten en daarna zwemmen en genieten van de laatste avond in de hotelkamer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joep en antoinet:
    31 augustus 2016
    Wat een mooie vakantie, maar we zijn blij dat jullie binnenkort weer thuis zijn!
    Goede terugreis, xxx